Ziua a început mult mai devreme decât mi-aș fi dorit să se întâmple în vacanță și, puțin după ora 7, mă aflam deja în mașina ce avea să mă ducă în port. Era plănuită pentru orele care urmau o croazieră către Phi Phi Islands, așa că se anunța o zi lungă și foarte intensă – traseul urma să mă poarte pe apele Mării Andaman, către unele dintre cele mai frumoase destinații ale zonei.

Înainte de îmbarcare, după ce am fost surprinsă cu melodii românești, am luat parte la un mic instructaj. Atunci am cunoscut-o pe Lily, cea mai simpatică thailandeză pe care o întâlnisem până în acel moment și m-am bucurat teribil atunci când am aflat că ea va fi ghidul meu pe parcursul zilei – turiștii au fost  împărțiți în două bărci.

Am început să străbatem în viteză apele mării și, pentru că îmi este destul de complicat să stau într-un singur loc (mai ales atunci când îmi doresc să surprind cât mai multe cadre și momente), am reușit să aflu, pentru prima dată în viață, ce înseamnă răul de mare. Mi-aș fi dorit să nu se întâmple asta sau, cel puțin, nu acum, însă mi-am revenit puțin în momentul primei opriri; nu am avut curajul să sar în apă, așa cum au făcut majoritatea turiștilor – oprirea era în larg, tocmai pentru acest tip de activități, adică sărituri și snorkeling.

La scurt timp după, priveam maimuțele de pe Insula Maimuțelor, fără, însă, a și opri pe mica plajă, pentru că aceste animăluțe, pe cât de simpatice par, pe atât de agresive pot deveni atunci când le este foame. Așa că organizatorii nu își asumă riscul ca turiștii să fie mușcați sau zgâriați, mai ales că hrănirea maimuțelor nu mai este permisă. Mai mult de două-trei fotografii nu am reușit să fac, pentru că toți turiștii își doreau același lucru – iar eu, mai mult decât orice, îmi doream să stau jos.

Maimuțele de pe Insula Maimuțelor

Insula Maimuțelor

Ei bine, de acum înainte a urmat partea cea mai frumoasă a călătoriei. Nu după mult timp aveam să ajung pe insula Phi Phi Don și, pentru prima dată, să mă scald în apele calde și limpezi ale mării. S-a scris atunci una dintre cele mai frumoase povești de iubire cu această țară. M-am îndrăgostit de peisajele ei incredibile și, pentru restul zilei, niciun alt aspect specific culturii thailandeze nu m-a cucerit la fel de tare precum natura. Deși oprirea era, în esență, pentru prânz, și deși preparatele locale sunt tare apetisante, m-am grăbit să mă întorc în locul meu preferat, și anume în mare. Nu voiam să irosesc niciun minut (cu excepția celor dedicate fotografiilor) și trebuia să profit din plin de această zi, căci era ultima pe care o petreceam în Phuket – a doua zi aveam zbor către Chiang Mai. Pe moment, am regretat felul în care mi-am organizat excursia, deși urma să descopăr și alte zone fascinante ale țării, respectiv zona de nord și capitala, după care mă așteptau Singapore și Cambodgia.

Pe această insulă, timpul s-a scurs mai repede decât mi-aș fi imaginat și deja număram minutele pe care le mai aveam de bălăceală. Știam că urmează și ale locuri în acest traseu și speram să fie cel puțin la fel de frumoase. Doar că următoarea oprire a fost și cu mici peripeții.

După ce, într-un final, am găsit curajul pentru a sări în apă de pe barcă, cu vesta de salvare strâns legată, în momentul săriturii, toate capsele s-au deschis. Teoretic, știu să înot, însă nu reușesc să scap de teamă atunci când simt că nu mai dețin controlul – deci, dacă apa mă depășește, încep să mă sperii. Vă puteți imagina cum, în momentul în care vesta mi s-a deschis, oricât de calmă am încercat să rămân, tot mi-am dorit să mă întorc în secunda doi pe barcă. Seara am observat care au fost consecințele acestui „act de curaj” (și singurul, de altfel), căci genunchii mei erau plini de vânătăi, pesemne că sperietura a fost mai mare decât am realizat pe moment, astfel că nu am realizat nici măcar că m-am lovit.

Phi Phi Don

La scurt timp după, a urmat o întâlnire neașteptată, surprinzătoare și extrem de plăcută. Mi-am descoperit propriul paradis. El a îmbrăcat forma insulei Khai, adică o palmă de nisip în mijlocul mării, cu un bar unde se comercializau cocktailuri servite în diverse fructe exotice. Nu mă gândeam vreodată că un loc atât de mic îmi poate crea atâtea trăiri. Aș fi putut sta acolo întreaga zi și în orice clipă m-aș fi simțit la fel de liberă. Ape limpezi și calde, pești care te întâmpină la mal, arici de mare care te înțeapă dacă nu ai încălțăminte pentru apă – da, am pățit și asta – briză caldă și un Mai Tai savurat direct din ananas. Cam așa arată acest mic paradis, unde mi-ar fi plăcut tare mult să mai stau puțin. Cam o săptămână. 🙂

Aceasta este toată insula Khai

Insula Khai

Lily ne-a oferit fructe proaspete și, cu această ocazie, am aflat de la ea că nu a văzut niciodată zăpada. Și că nici nu a călătorit prea mult, pentru că nivelul de trai este destul de scăzut. Spune că îi place mult ceea ce face, deși se teme de apă și nici cu soarele nu este prea bună prietenă, oricât de greu de crezut ar fi acest lucru într-o țară precum Thailanda. Are brațele și picioarele acoperite pentru că își dorește o piele cât mai albă – spune cu o ușoară tristețe în glas că, între o europeană și o thailandeză, oamenii se vor uita prima dată la cea dintâi; ironic, pentru că europenilor li se pare fascinant acest popor, cu tot ceea ce implică el. Lily m-a îmbrățișat în momentul în care ne-am despărțit și mi-a spus cât de dragă i-am devenit – și ea mie, însă eu nu i-am mărturisit acest lucru.

Lily ne oferă fructe proaspete

Aproape de apusul soarelui eram înapoi la Wyndham Grand Phuket Kalim Bay. La timp pentru a încheia ziua în piscina infinity a hotelului, în timp ce așteptam ora la care aveam programare la SPA. Pentru că această zi a fost cu de toate: cu peisaje, cu peripeții, cu noi prieteni, cu bucurie, cu răsfăț. Dar să nu credeți că am părăsit Phuket fără o ultimă seară în Patong și fără o ultimă masă la localul din prima zi, unde am degustat cele mai bune preparate thailandeze. Phuket, mi-a plăcut mult întâlnirea! Chiang Mai, abia aștept să te descopăr și pe tine!