Sursa foto: ryanair.com

Nu este un secret că iubesc să mă plimb, să descopăr, să simt, să îmi imaginez, să trăiesc tot ceea ce lumea are de oferit. Am spus-o cu fiecare ocazie, călătoriile mă împlinesc, mă ajută să mă regăsesc, îmi oferă emoții, entuziasm, simt că mi se accentuează cu fiecare nouă destinație spiritul aventurier. Mă ajută să visez și, totodată, să mă ancorez în realitate. Îmi arată fețele lumii, dar și pe mine pusă în diferite ipostaze. Mă ajută să mă dezvolt, să îmi cultiv noi pasiuni, abilități, sau să le accentuez pe cele deja descoperite.

Cum văd o excursie perfectă?

Nu există excursii care să mă încânte mai tare și excursii care să mă încânte mai puțin. Există excursii, deci un prilej de bucurie, oriunde și oricând. Sunt, într-adevăr, destinații în care îmi doresc, poate, mai cu patos să ajung, și alte destinații unde eforturile, de orice natură, sunt mai scăzute. Sunt destinații pe care mi le doresc, poate, într-o anumită perioadă a anului, sau a vieții, deși nu le-aș refuza niciodată dacă aș avea ocazia să le vizitez și cu alt prilej. Dacă descopăr un city break low cost extrem de ofertant, sau dacă îmi construiesc eu unul, nu stau prea mult pe gânduri și imediat am planul de călătorie făcut.

Am dezvoltat o pasiune din a căuta zboruri ieftine, atât pentru mine, cât și pentru apropiați, și chiar dacă nu achiziționez bilete de fiecare dată, sunt informată cu privire la rute, orare, prețuri, dar și variante de zbor. Cum? Dacă descopăr că o destinație pe care o vizez nu are zbor direct din România la un preț rezonabil, încep imediat să caut variante de legătură. Să zbor, de exemplu, într-un alt oraș, căruia poate, de ce nu, o să îi dedic și puțin timp pentru a-l vizita, iar mai apoi să zbor către destinația plănuită. Cele mai multe astfel de variante de zbor le-am descoperit la Ryanair și mi s-au părut cele mai avantajoase, din toate punctele de vedere: financiar, al timpului, al posibilităților de vizitare. Nu de puține ori am făcut astfel de simulări și rezultatul obținut a fost unul care să mă încânte.

Pentru zborurile din Europa optez, de cele mai multe ori, pentru companii low-cost. De ce? Este simplu: prefer să aloc un buget mai mic drumului și să vizitez mai multe orașe. Am zburat cu Ryanair și mi-a plăcut, de fiecare dată, experiența cu această companie, din mai multe motive:

1. Prețurile foarte scăzute pe care le oferă, uneori chiar incredibil de mici

Nu putem decât să ne bucurăm, să ne achiziționăm cât mai multe bilete, să avem parte de cât mai multe zboruri ieftine, să profităm din plin de avantaje și să descoperim locuri frumoase și oameni faini. Dacă am achiziționat biletele de avion, simt că jumătate din călătorie este rezolvată. Posibilități de cazare sunt numeroase și pentru toate gusturile, iar bugetul pentru călătorie poate fi redus semnificativ cu puțină organizare. Câte un city break low cost, de fiecare dată când avem ocazia, este ceea ce recomand tuturor celor care își doresc să descopere cât mai multe dintre orașele europene.

1. Oferă numeroase zboruri interne

Aproape niciodată nu m-am limitat la a vizita un singur oraș în vacanțele europene, iar cu Ryanair am găsit de fiecare dată opțiuni de zboruri interne, la prețuri uneori mai mici decât cu alte mijloace de transport, cum ar fi, de exemplu, trenul. Cu avionul este mai simplu, mai comod, mai rapid, iar dacă este și mai ieftin, cum să nu optăm pentru această variantă?

1. De fiecare dată când am zburat cu Ryanair, am avut parte de aeronave noi

Chiar nu știu dacă așa sunt toate, dacă sunt foarte bine întreținute, sau dacă am avut eu noroc, de fiecare dată, însă mereu am simțit acea senzație de nou. Acest lucru mi-a conferit un plus de siguranță, deși nu mi s-a întâmplat vreodată să îmi fie teamă la vreun zbor, însă îl consider un atu și este unul dintre lucrurile pe care eu l-am remarcat în ceea ce privește zborurile cu această companie.

1. Spațiul pentru picioare mi s-a părut destul de mare

De obicei, pentru zboruri relativ scurte, nu sunt pretențioasă, dacă ajung repede și la preț mic, este perfect. Însă, cu timpul, am observat cât de important este spațiul pentru picioare. Eu sunt destul de înaltă și nu de puține ori mi s-a întâmplat să simt, efectiv, că nu am loc, că îmi amorțesc picioarele, iar călătoria să fie destul de inconfortabilă. La Ryanair mi-a plăcut că, deși este o companie low-cost, am avut mai mult spațiu în avion, nu am simțit nicio clipă disconfort, un alt plus din punctul meu de vedere.

1. Politica celor două bagaje de mână

Mi se pare unul dintre punctele lor forte. Pentru fiecare călătorie, avem incluse atât un bagaj mare de mână, cât și unul mic, ceea ce mi se pare perfect! Cu două bagaje de cabină gratuite, bagajul de cală, uneori, nici nu mai este necesar, pentru că, pentru o vacanță europeană, cel de mână este mai mult decât suficient! Iar pentru femei, este perfect, deoarece pot suplimenta valiza cu o geantă de mână și, să fim serioși, ce femeie nu poartă geantă? Mai ales în călătorii, când, de cele mai multe ori, plecăm dimineața și ne întoarcem seara, ne dorim să avem la îndemână diverse obiecte sau, de ce nu, spațiu suficient pentru a le depozita pe cele pe care le achiziționăm (cum ar fi diverse hărți, suveniruri etc.).

1. Aplicația mobilă Ryanair mi se pare extrem de utilă

De fiecare dată, îmi fac check-in pe mobil, am biletul în aplicația wallet de pe telefon și este extrem de simplu să fie scanat, în aeroport. Sau chiar pe ceas, pentru posesorii de smart watch. Și căutarea sau rezervarea zborurilor se pot face la fel de simplu, de pe telefon. Trăim în era tehnologiei, aproape totul este digitalizat, iar adaptarea la schimbările tehnologice mi se pare că ne ajută să economisim timp, să ne ușurăm activitățile și să ne dedicăm în totalitate călătoriei.

Vă prezint un bilet de avion mai vechi, așa cum arată el pe mobil.

Model bilet avion

Model bilet avion Ryanair

1. Orele de zbor

Pentru mine sunt extrem de importante. Nu îmi place să „irosesc” din timpul călătoriei, prefer să am, pe cât posibil, atât prima, cât și ultima zi de călătorie cât mai complete. La Ryanair am găsit, de fiecare dată, exact ceea ce căutam: plecări devreme și retururi târziu. Pot fi și mai multe zboruri în fiecare zi, așa că orele rămân la alegerea fiecăruia. Am avut și zboruri de o zi, plecând, cum am spus, dimineața devreme și întorcându-mă destul de târziu, seara, fapt ce mi-a permis să descopăr și un alt oraș din țara respectivă. Pentru că, nu-i așa, nu doar capitala are lucruri de oferit, există și alte zone la fel de frumoase și poate mai puțin vizitate, dar care merită din plin să fie luate în considerare atunci când ne plănuim o călătorie.

1. Promoțiile periodice

Faptul că tot timpul au diverse promoții atrage, bineînțeles, tot mai multe persoane. Uneori, când văd prețurile, mă întreb dacă într-adevăr se poate să fie mai mici decât atât, după care descopăr prețuri și mai mici în alte perioade și îmi dau seama că da, se poate. Să vă dau un exemplu, am găsit zboruri până la Milano, din București, cu 8 euro (pe segment de zbor). Nu putem rata astfel de oferte, nu? Zborurile din Europa sunt extrem de economice, indiferent dacă optăm pentru o singură destinație, sau pentru mai multe, în aceeași excursie.

1. Structura site-ului

Îmi place cum este structurat site-ul, pentru că pot avea cu ușurință o privire de ansamblu, pot vedea care sunt prețurile din perioada de dinainte sau de după căutarea mea, sau pot vedea cum variază prețurile pe luni și astfel să găsesc cea mai bună variantă. După cum am zis, trebuie să fie un pachet format din preț, ore de zbor și zile, pentru că de foarte multe ori caut destinații de weekend prelungit.

1. Prețul pe segment de zbor rămâne constant

Îmi place că se menține prețul pentru călătorii dus-întors sau pentru un singur segment de zbor. Poate îmi planific o călătorie în două orașe ale aceleiași țări, aterizez într-unul și mă întorc în România din celălalt. De obicei, prețul pentru o călătorie doar dus este mai mare decât față de cel pe care l-ai plăti pentru același segment de zbor, pentru călătorie dus-întors. La Ryanair am remarcat că prețul pentru segmentul de zbor este același, indiferent dacă este cu retur sau nu.

Ce planuri am pentru viitorul apropiat?

Sunt o iubitoare de istorie. Îmi place să aflu ce anume a contribuit la formarea popoarelor de astăzi, să descopăr ce dovezi s-au păstrat de-a lungul anilor, sunt fascinată, în primul rând, de felul în care oamenii au reușit să își folosească, la vremea respectivă, toate capacitățile pentru a crea adevărate monumente, ce rămân martori ai anilor. Iar, în al doilea rând, mă fascinează modul cum generații întregi au reușit să le conserve, să le valorifice potențialul uriaș de a atrage toată atenția și să transmită, la rândul lor, dovezile scrise sau nescrise ale istoriei.

Din acest motiv, intenționez să vizitez cât mai curând Atena. Până la sfârșitul anului, mai exact. Nu știu din ce motiv, dar nu am ajuns până acum în capitala Greciei, însă deja acum face parte din destinațiile propuse pentru viitorul apropiat sau foarte apropiat. Nu am o perioadă a anului în care prefer să o vizitez, așa că nu mă sperie faptul că se apropie iarna, mai ales că mă aștept ca temperaturile să fie mai ridicate decât în România. Cu o simplă căutare pe Google, putem afla previziunile meteorologice. Cu perioada am rezolvat, oricând este perfect. Urmează etapa a doua, căutarea biletelor de avion. Cu Ryanair, am găsit prețuri zboruri foarte ieftine. Sau, cum îmi place să spun de fiecare dată, mă costă mai mult benzina până la aeroport decât zborul în sine. Nu este o glumă, uneori chiar așa este (eu stau în Târgoviște, la 80 km de București).

Cred că o să profit de zilele libere de 1 decembrie și o să optez pentru Atena ca destinație de weekend prelungit. Cu 33 de euro dus-întors și cele două bagaje de cabină gratuite, în mai puțin de două ore sunt în capitala Greciei. Pentru mine, sună perfect!

Zboruri ieftine către Atena cu Ryanair

Ce așteptări am de la această excursie?

Dacă până acum am povestit despre locurile pe care le-am vizitat, acum vă voi dezvălui puțin din etapa premergătoare unei călătorii. Acea etapă de documentare, de făcut planuri, de creionat trasee, de imaginat în locurile respective. Pentru că aceasta vacanță este proiectată a fi un city break low cost, voi încerca să cuprind toate elementele care, din punctul meu de vedere, dau savoare unei călătorii.

Cum este o destinație nouă, mă aștept să mă surprindă din toate punctele de vedere. În primul rând, sunt extrem de curioasă cum este atmosfera. Am o pasiune pentru atmosfera din fiecare oraș și mi se pare că de fiecare dată este altfel, fiecare are un ingredient ce conferă unicitate.

O excursie nu înseamnă numai descoperiri și maraton printre obiectivele turistice, înseamnă trăit, simțit, înțeles. Înseamnă să îți rezervi acele clipe doar cu tine, în care să inspiri adânc și si să te simți în vârful lumii. Iar de acolo să cobori în mijlocul ei, să te pierzi pe străzi și printre turiști, să cunoști localnici și obiceiuri, să înveți să respecți tot ceea ce descoperi, să poți să dai valoare lucrurilor, oamenilor, tradițiilor. Să conștientizezi că un monument (sau ceea ce a rămas din el), o catedrală, o clădire cu arhitectură deosebită, un gen muzical, un fel de mâncare, înseamnă pentru localnici lucrurile cu care ei se mândresc cel mai tare. Constituie ceea ce îi reprezintă, ceea ce vor să arate lumii întregi. Cel mai bine le înțelegem discutând cu ei, cu un șofer de taxi, cu un proprietar de restaurant de familie, cu un vânzător de suveniruri, care, pe lângă un serviciu sau un produs, îți poate oferi și o poveste.

Sursa foto: pioneers.io

Deja mă simt acolo, deja simt măreția pe care templele, sanctuarele, statuile ce formează Acropola din Atena o emană. În fața unor astfel de dovezi vii ale istoriei, tot ce poți face este să simți admirație și recunoștință. Și să te asiguri că ai parte de toate informațiile necesare încât să ai senzația că dacă închizi ochii, poți călători în timp și te trezești tot acolo, dar în mijlocul acțiunii, în centrul măreției din Antichitate. Este unul dintre cele mai frumoase lucruri pe care călătoriile îl pot oferi, puterea de a călători, cu ajutorul imaginației, în timp. Puterea de a simți că te afli, în același loc, în vremuri diferite. Ne ajută să apreciem toate eforturile, ajunse uneori la stadiul de sacrificii, făcute pentru construire, menținere, renovare, sau chiar refacere. Ne ajută sa dorim să aflăm, să descoperim mai mult de fiecare dată. Să înțelegem mai repede, să visăm mai mult, să ne informăm mai amănunțit, să ne îmbogățim spiritual, de fiecare dată.

Weekendul prelungit în Atena îmi doresc și mă aștept să îmi aducă un puternic bagaj emoțional și spiritual. Istoria este unul dintre lucrurile care simt că mă inundă și mă fascinează, îmi schimbă percepțiile, mă ajută să înțeleg. Ce poate fi mai frumos și mai emoționant decât să descoperi cu ochii tăi, cu mintea ta, cu simțurile tale toate acele lucruri despre care ai auzit, ai citit, sau ai învățat?

Sursa foto: discovergreece.com

Mă aștept, ca pe lângă momentul de istorie vie, să descopăr oameni veseli, străzi animate, turiști și localnici zâmbitori și energici. Mă aștept să descopăr spirite libere și ospitaliere, drumuri ce te îmbină să le urmezi, locuri care să te facă să îți dorești să revii.

Atena, abia aștept să te descopăr! O să mă las vrăjită și cucerită cu fiecare pas, cu fiecare treaptă pe care o urc, cu fiecare deal de unde pot avea privirea de ansamblu a orașului, cu fiecare terasă, cu fiecare colț de natură, cu fiecare poveste pe care o descopăr! Iar mai apoi, îmi voi forma propria poveste și voi împărtăși fiecare emoție trăită!