Ei bine, eu da! Dacă la începutul anului spuneam că îmi doresc să revăd Berlin, acum vreau să revin în capitala Germaniei, dar și să descopăr alte zone ale țării. Dacă intenționați să o vizitați anul acesta, aflați că nu sunteți singurii, pentru că Germania este a doua alegere din Europa pentru românii care optează atât pentru destinații de vacanță, cât și de business. Astfel, numărul românilor care aleg această destinație este din ce în ce mai mare, în fiecare an, în 2016 înregistrându-se o creștere 10,1% a numărului de înnoptări, conform Institutului Federal de Statistică, fiind cea mai mare creștere față de țările din regiune.
Dorința mi-a fost accentuată recent, când am participat la evenimentul anual de presă al Organizației Germane pentru Turism și Ambasada Germaniei, în parteneriat cu Lufthansa, organizat de Travel Communications România, eveniment ce l-a avut ca invitat special pe Excelența Sa, domnul Cord Meier-Klodt, Ambasadorul Republicii Federale Germania la București și unde am aflat cele mai recente date statistice referitoare la Germania ca destinație turistică.
Interesul față de cele prezentate a fost sporit, mai ales că Germania se afla deja pe lista mea cu obiective din viitorul apropiat (adică anul acesta). De cele mai multe ori, este suficient să citesc despre o destinație, să aud păreri personale ale celor care deja au vizitat-o, sau, pur și simplu, să îmi amintesc momente din excursiile trecute, pentru a dori să ajung (pentru prima dată sau nu) într-un anume loc. De data aceasta, destinația despre care am primit informații coincidea cu cea de pe lista mea, așa că este un semn că ar trebui să planific cât mai curând o excursie acolo. 🙂 Sau, mai bine zis, să o planific acum, iar excursia să fie cât mai curând.
În acest articol o să vă prezint și unele date care mie mi-au confirmat ceea ce deja știam sau bănuiam, și anume că Germania este în topul preferințelor românilor și ale europenilor, totodată, fiind a doua opțiune în topul celor mai populare destinații turistice pentru europeni, după Spania și urmată de Franța, Italia și Austria. Astfel, anual, 53,7 milioane de excursii din Europa au ca destinație Germania. Totodată, Europa este cea mai puternică piață, urmată de SUA și de Asia. Cea mai populară zonă este Regiunea Bavariei, ce are capitala la Munchen, urmată de Baden-Wruttemberg, cu a sa capitală Stuttgart și Hessen, unde se află metropola Frankfurt pe Main, cel mai cunoscut oraș al regiunii.
Germania este pe primul loc în Europa ca destinație de city-break, fapt datorat și numeroaselor rute operate de companiile aeriene către orașele Germaniei. În ceea ce privește turiștii români, este în creștere numărul celor care optează pentru a călători cu avionul, chiar dacă majoritatea preferă, însă, mașina. Deși eu aleg avionul, aproape de fiecare dată, deoarece reduce considerabil timpul petrecut pe drum, și varianta unei excursii cu mașina are propriile avantaje, cum ar fi mobilitatea crescută. Pe lângă opțiunile de city-break, atât românii, cât și europenii, au ca primă opțiune sejururile mai lungi, de peste 4 zile.
Anul 2017
În deschiderea Târgului Internațional de Turism de la Berlin (ITB), Organizația Germană pentru Turism (GNTB) a lansat campania națională „Germany Simply Inspiring”, prin care se dorește prezentarea unor situații, persoane reale și experiențe care inspiră. Și noi putem inspira, în fiecare zi, prin ceea ce facem. Avem această putere, de a arăta fața cea mai frumoasă a lumii, dar, pentru acest lucru, trebuie să o descoperim noi, de fiecare dată. Să ne păstrăm mintea și ochii larg deschiși și să contribuim, prin acțiunile noastre, la crearea acelei lumi pe care noi ne-o dorim. Iar, dacă am descoperit-o deja, să facem din acest lucru un mod de viață. Îmi place foarte tare acest mesaj, deoarece îmi place să descopăr oameni care își urmează visurile, iar eu, la rândul meu, să fiu și mai motivată să le ating pe ale mele.
Elementul central de marketing din acest an este campania „Luther 2017”, cu ocazia aniversării a 500 ani de la Reforma Protestantă, prin transformarea lui Martin Luther într-un brand de țară. Acest lucru vine în susținerea, dar și dezvoltarea faptului că Germania este pe prima poziție în ceea ce privește destinațiile culturale europene, așa cum însuși Petra Hedorfer, director executiv GNTB, a afirmat. Astfel, conform celor mai recente analize realizate de IPK International World Travel Monitor, pentru anul 2017 se estimează o creștere între 0% și 2% a turismului de incoming în Germania.
Mă bucur că vă pot povesti despre aceste lucruri, mă bucură faptul că Germania este o destinație atât de îndrăgită și vă spun că, indiferent de opțiunile voastre, cu mașina sau cu avionul, city-break sau sejur, o singură zonă a Germaniei sau mai multe, un lucru este sigur: alegerea acestei destinații va fi, cu siguranță, una inspirată. Intenționați să vizitați Germania în viitorul apropiat?
Citește și: