Experiența mea cu SuperBlog s-a rezumat la două participări, ambele finalizate pe podium, pe poziția a treia. Într-un fel îmi este dor de energia competiției și de emoțiile (atât de diverse) care te încearcă din ipostaza de concurent. Am spus în nenumărate rânduri (și nu voi conteni să o fac) că această competiție a fost „școala” mea de la început de drum – interesant este că acestea erau și așteptările mele de dinainte să încep.

Dar, până să continui cu gândurile despre această competiție, adunate de-a lungul experienței de concurent și de blogger partener, dați-mi voie să povestesc puțin despre mine, chiar dacă probabil că mă cunoașteți deja. De aproape 4 ani împărtășesc poveștile din călătoriile mele aici, în această mare (și cu infinite posibilități) lume a internetului. Decizia a venit destul de rapid, în urma unei călătorii la Roma, și, de atunci, îmi canalizez mare parte din energie către descoperirea lumii și încurajarea oamenilor să o facă, la rândul lor; să facă acele lucruri care le aduc bucurie, să își urmeze vocea interioară, eul, instinctul, visurile sau oricum am numi acele lucruri care stau ascunse în noi și care ne ajută să ne simțim împliniți.

La doar 3 luni de la „saltul” meu în blogosferă, aveam să mă aflu (fără niciun pic de experiență) la linia de start a celei mai mari competiții de blogging din România. Ce implica ea, habar nu aveam. Știam doar că este o provocare și o vedeam ca pe o oportunitate de a testa decizia mea de a mă expune în online. Am început să scriu pentru fiecare probă, am făcut greșeli, am învățat pe parcurs, articolele mele păreau a fi din ce în ce mai apreciate și, la final, după două luni maraton, am terminat competiția pe locul 3, adunând în tolbă 10 premii dintr-un total de 24 de probe.

Aceasta este, pe scurt, prima experiență cu SuperBlog. Ce am învățat din ea urmează să vă povestesc în continuarea acestui articol, însă, dacă ar trebui să sintetizez, v-aș spune doar atât: SuperBlog este mai mult decât un scop final, este o cale (extrem de ofertantă și care îți aduce numeroase oportunități. Eu am continuat să povestesc pe blog (și o fac și în prezent) până când poveștile mele au ajuns la un număr din ce în ce mai mare de oameni, inclusiv din agenții de publicitate cărora le-a plăcut activitatea mea și care mi-au oferit șansa de a face parte din diferite proiecte, contracte de promovare, deplasări cu presa ori cazări în toate colțurile lumii, în hoteluri la care nici nu visam.

 

Dar… ce înseamnă SuperBlog?

 

SuperBlog este cea mai mare competiție dedicată blogosferei românești, locul în care bloggerii se întâlnesc cu diverși sponsori și au ocazia de a câștiga premiile oferite la fiecare probă, dar și de a stabili diverse parteneriate (nu puține au fost cazurile în care foști concurenți au dezvoltat parteneriate de lungă durată în urma participării).

Mecanismul este unul simplu: fiecare sponsor are propriul brief, una sau mai multe probe și diverse premii (în bani sau în produse ori servicii). Pentru fiecare probă, concurenții au la dispoziție șapte zile, însă probele se lansează la distanță de două zile, așa că, pentru a evita aglomerarea, cel mai indicat este să le redactați pe măsură ce se lansează (după ce v-ați alungat toate neclaritățile și, în acest sens, grupul de Facebook este locul ideal, căci aici se dezbate fiecare brief în parte). Întârzierile se pedepsesc aspru, cu câte 10 puncte pe zi, așa că ar fi bine să evitați înscrierea articolelor în platformă în apropierea deadline-ului, pentru a nu avea surprize neplăcute (articolele se redactează pe blogul personal și, ulterior, se vor înscrie în platformă, unde veți primi acces la înregistrare). Despre toate aspectele tehnice care facilitează buna desfășurare a competiției vă invit să citiți aici.

 

Sfaturi pentru Spring SuperBlog (și nu numai)

 

  1. Nu uitați că sunteți în competiție doar cu voi înșivă, nu concurați cu nimeni. Stilul nu se poate copia și nici compara, așa că tot ce aveți de făcut este să evoluați.
  2. Ajută dacă citiți câteva rânduri înainte de a vă apuca de scris (eu, când am de predat un material, îmi rezerv câteva zile pentru a citi o carte înainte de a-l redacta).
  3. Inspirația este oriunde în jurul vostru, într-o melodie, într-un peisaj, în tot ceea ce vă înconjoară (ideea unui articol premiat ulterior mi-a venit ca urmare a unui vers dintr-o melodie ascultată la radio).
  4. Nu vă limitați doar la brief, documentați-vă. Fiți curioși, fiți dornici de a descoperi, de a învăța (am avut momente în care, pornind de la o idee, am făcut „săpături” în istorie, pentru a descoperi firul logic al evenimentelor sau al locurilor din prezent pe care eu le descriam în text). O simplă căutare pe internet este suficientă, însă vă garantez că nu va fi doar una, căci fiecare subiect este conectat de multe altele și veți dori să fiți cât mai informați. Este valabil și pentru sponsori, citiți puțin despre viziunea respectivei companii și înțelegeți care este mesajul pe care dorește să îl transmită, prin intermediul vostru.
  5. Nu scrieți basme și nu uitați să presărați o doză de emoție. Puneți-vă în locul cumpărătorului și gândiți-vă dacă respectivul produs sau serviciu v-ar atrage atenția în urma lecturării articolului vostru.
  6. Nu redactați texte foarte lungi dacă nu au o bună coerență și nu uitați să structurați textul. Chiar dacă sunt adepta textelor lungi și am pe blog multe articole cu mii de cuvinte, încerc să le fac cât mai ușor de parcurs și mă ajut de paragrafe și de fotografii în acest sens. Însă articolele mele sunt în cea mai mare parte despre călătorii, iar informațiile prezentate sunt numeroase, implicit vor rezulta materiale mai lungi. În competiție, rolul vostru este de a promova cât mai creativ produsul sau serviciul respectivului sponsor, așa că încercați să gândiți și practic, nu doar emoțional (un echilibru între cele două este ideal).
  7. Fiți onești cu voi înșivă și cu cititorii. Oamenii știu când ești sincer și când nu. Nu încercați să îi păcăliți, căci nu vor mai avea încredere în voi. Pe parcursul celor aproape patru ani de când scriu, bucuriile cele mai mari oferite de cititori au fost atunci când mi-au spus că și-au organizat vacanțele în urma sfaturilor mele sau că nu pleacă nicăieri fără a verifica dacă am fost și eu acolo. Asta înseamnă că ei știu că eu nu îi păcălesc și că se pot baza pe ceea ce scriu.
  8. Nu vă temeți de probele aparent complicate, acestea sunt cele mai mari provocări. Iscusința condeiului nu se vede în tematica pe care o abordăm de obicei, ci, din contră, în aceea care ne scoate din zona de confort. Și nimic nu este imposibil dacă ne folosim imaginația și dacă ne documentăm suficient înainte.
  9. Nu vă demoralizați dacă simțiți că ați fost nedreptățiți. Nu uitați că totul este subiectiv și că oamenii mai pot greși. Dacă sunteți mulțumiți de munca voastră, nimeni nu vă poate spune că valorează mai puțin decât simțiți voi. Dar, pentru că fiecare competiție are premianții ei, poate că juriul uneori rezonează mai bine cu alt gen de abordare; asta nu înseamnă nicicum că a voastră este greșită sau mai puțin bună: este unică și vă face să fiți unici.
  10. Citiți cu mare atenție brieful și începeți să redactați articolul după ce deja l-ați înțeles (așa cum am mai zis, pe grupul de Facebook vă puteți clarifica orice nelămurire). Respectați toate cerințele și învățați din mers. Nu este timp pentru a vă opri sau pentru a suferi pentru o notă mai mică.
  11. Nu vă încredeți prea tare în tehnologie, căci poate da rateuri exact atunci când nu ar trebui sub nicio formă să o facă. Drept urmare, evitați ora 25:59 a ultimei zile pentru a nu risca o penalizare din cauza unei erori de rețea sau din oricare alt motiv tehnic.
  12. Bucurați-vă de competiție și de parcursul vostru. Nu este o competiție ușoară, însă este una de la care puteți învăța foarte multe lucruri, îndeosebi dacă sunteți la început de drum. Nu este imposibil să vă clasați pe podium sau chiar să câștigați competiția de la prima participare.
  13. Amintiți-vă mereu că puteți câștiga mult mai mult decât premiile (foarte tentante și ele, să recunoaștem). Dacă simțiți că bloggingul este drumul vostru, orice rampă de lansare este un câștig imens, însă doar de voi depinde ce faceți după și unde doriți să vă plasați.

Aceste aspecte nu garantează câștigarea competiției, însă o pot „îndulci”. Spring SuperBlog este în plină desfășurare acum, însă vă puteți înscrie în orice moment (accesați acest link) și puteți scrie pentru orice probă doriți (doar aceia care scriu pentru toate primesc, la final, titlul de finalist). Sau puteți participa (și) la ediția din toamnă, mai lungă, cu mai multe probe (și sponsori) și cu mai multe șanse de câștig. Succes! 🙂

SuperBlog

Așa ajungeți dacă încărcați articolul în apropierea deadline-ului 🙂 (eram în Budapesta, conexiunea la internet era foarte slabă, iar eu încercam să încarc articolul în platformă)

 

Pentru orice nelămurire sau informații suplimentare, îmi puteți scrie oricând aici, sau pe canalele de social media (Facebook, Instagram și YouTube), pe care vă invit să le urmăriți.


Lansată în 2008, SuperBlog este cea mai longevivă și antrenantă competiție din blogosfera românească. Proiectul are drept obiectiv să descopere și să susțină noile talente ale blogosferei, precum și să faciliteze colaborările dintre aceasta şi mediul de afaceri. Competiţia numără deja 19 ediţii încheiate (anual în perioada 2008-2012 și bianual începând din 2013, cu o ediție primăvara și una toamna), în care s-au înregistrat, în total, circa 3000 de participanți și s-au scris peste 37.000 de articole. Detalii, pe www.super-blog.eu.

Spring SuperBlog 2020 se desfășoară între 1 martie – 22 aprilie a.c. și le propune participanților probe de blogging pe diverse teme: de la electrocasnice și produse pentru casă, mașini și accesorii auto, alimente bio, cosmetice, bijuterii, filme, muzică, echipamente de gaming, turism și experiențe, accesorii nautice și cursuri de navigație, servicii de promovare, articole promoționale, proiectare rezidențială, materiale de construcții.

Competiția se adresează tuturor persoanelor în vârstă de minimum 18 ani care au un blog în limba română, cu o vechime de minimum trei luni și cel puțin 20 de articole publicate. Pe site-ul www.super-blog.eu sunt disponibile mai multe informații, regulamentul de participare și formularul de înscriere. Înscrierile continuă pe toată durata competiției, respectiv până la 22 aprilie 2020.

Sponsorii competiției Spring SuperBlog 2020 sunt 4nauticalsports.com, AIA Proiect, Anca Chirvase si Formația Ciprian Dan, AutoGedal, Autonom, Dajar România, Digipeak.ro, Driedfruits.ro, Experimenteaza.ro, Farmec, Franke România, Hotel Opal, InterComFilm, Kult Fest, LitoralulRomanesc.ro, Spacer, StoneMania Bijou, Vindem-Ieftin.ro, WatchShop.ro, Today Advertising.


Citește și: Cum am ajuns pe locul 3 la SuperBlog