Nu este un secret că iubesc Spania și că este una dintre țările mele preferate. Călătoria mea nu a inclus doar Barcelona, ci și câteva zile în apropiere de Malaga, în Rincon de la Victoria. Acesta este un orășel situat pe malul Mării Mediterane, care mi s-a părut în totală contradicție cu agitata Barcelona, dar care m-a fascinat tocmai prin acest lucru, pentru că am avut parte de două experiențe total diferite în Spania.

Malaga, Spania

Așa că, după câteva zile foarte intense petrecute în Barcelona, în care am încercat să descopăr cele mai importante puncte de atracție ale orașului, m-am îndreptat către aeroport, pentru a mă îmbarca către Malaga. Și așa am ajuns în altă lume, parcă. Malaga este un oraș superb, care mi-a amintit de Barcelona cu bulevardele sale largi și aerisite și clădirile impunătoare. Dar ținta mea finală era Rincon de la Victoria, situat la aproximativ 20 km de Malaga. Aici, timpul a căpătat o nouă dimensiune și am pătruns, parcă, într-o nouă lume. Dacă în Barcelona am simțit și am trăit din plin vibrația și energia orașului și a oamenilor, în Rincon am întâlnit o liniște și o relaxare contrastante cu ceea ce experimentasem cu doar câteva ore înainte. Am descoperit o comunitate mică și unită, un oraș în care toți locuitorii se cunosc între ei, un oraș pitoresc și plin de farmec.

Am descoperit terase și localuri de familie, în care fiecare membru avea rolul lui bine stabilit și care am aflat că erau în același loc și desfășurau aceeași activitate chiar și de 15 ani. Mi-am făcut prieteni, pentru că acesta este farmecul orașelor mici, acela că, oriunde te-ai duce, pe plajă, la terasă, la un magazin, este imposibil să nu dezvolți o conversație cu oamenii pe care îi întâlnești.

Excursia mea a fost la început de septembrie, când deja sezonul era pe sfârșite, iar copiii se pregăteau să înceapă școala, motiv pentru care turiștii nu mai erau așa numeroși, iar orașul era mult mai liniștit și relaxat (și relaxant, totodată). Mi-a făcut mare plăcere să observ activitățile zilnice ale locuitorilor, să îmi dau seama cum se desfășoară viața aici și chiar să încerc să le descopăr poveștile. Chiar am întâlnit câțiva români, alături de care mi-am petrecut o bună parte din vacanța în Rincon de la Victoria.

O să vă prezint astăzi lucrurile care mi-au plăcut cel mai mult în această a doua parte a călătoriei în Spania și cele care m-ar face să revin oricând, chiar și numai pentru un weekend:

• Paella imensă și absolut delicioasă mâncată la Pepe, unul dintre cei mai îndrăgiți localnici care deține o terasă pe plajă de cel puțin 15 ani. Pepe este numele celui care deține terasa, un personaj celebru în comunitate, aveam să aflu apoi, iar localul se numește „Mar de Sur”. Tot aici am încercat și alte specialități, fiind, de fapt, pentru prima dată când gustam conchas finas, de exemplu, acele scoici vii, care se consumă tăiate pe jumătate, cu multă lămâie.
    Rincon de la Victoria, Spania

Așa arată o paella imensă 🙂

Conchas finas în Rincon de la Victoria, Spania

Homari în Rincon de la Victoria, Spania

Scoici în Rincon de la Victoria, Spania

• Natia, un desert specific, care se aseamănă foarte mult cu creme brulee, pregătită de soția lui Pepe. Ea era cea care se ocupa de pregătirea deserturilor și, iubitoare declarată de dulciuri ce sunt, mi-a fost foarte greu să aleg un singur fel, mai ales că toate erau proaspete, pregătite pe loc.

Natia în Rincon de la Victoria, Spania

Mousse de Vino de Malaga în Rincon de la Victoria, Spania

• Sardinele de pe plajă. V-am mai povestit că foarte mult timp am refuzat orice contact cu peștele, inclusiv în călătorii, în locurile în care acesta era felul de bază al localnicilor și printre cele mai apreciate de turiști. Ei bine, anul trecut mi-am schimbat complet preferințele, ba chiar am optat pentru pește de fiecare dată când am avut ocazia. Aici, sardinele proaspete erau preparate în fața ta, prinse pe băț, precum o frigăruie și pregătite la jar, cu sare. Au fost absolut delicioase și m-au făcut să regret că atâta timp m-am încăpățânat să refuz ceea ce s-a dovedit a fi unul dintre felurile mele preferate de mâncare.

Sardine în Rincon de la Victoria, Spania

• Tinto de verano, un fel de sangria pe care l-am savurat la Oasis, un „chiringuito” situat tot la malul mării (chiringuitos sunt terasele situate pe plajă, cu umbrele din stuf, care oferă, în principal, băuturi și tapas).

Chiringuito Oasis, Rincon de la Victoria, Spania

• Micul dejun luat la terasa hotelului. De fapt, mai mult decât cafeaua și ce aș fi putut eu alege pentru masa de dimineață, m-a încântat priveliștea. Hotelul pe care eu l-am ales, Rincon Sol, era amplasat pe plajă, iar în fiecare dimineață mă bucuram de o priveliște absolut minunată, cu marea, nisipul și palmierii alături.

Așa arătau diminețile mele 🙂

Rincon de la Victoria, Spania

• Ospitalitatea localnicilor. După cum am mai zis, fiind un oraș mic și trăind, în mare parte, din turism, lunile de vară sunt cele în care localnici sunt precum niște furnicuțe ce își pregătesc atent proviziile pentru iarnă. Așa că felul în care sunt tratați turiștii este foarte important pentru ei, iar acest lucru se simte și se vede, pentru că, la un moment dat, mai mult decât un turist, simțeam că mă acceptă ca unul „de-al lor”.
  • Bucuria și energia oamenilor. Părea că nimic nu îi poate afecta, că sunt într-o continuă petrecere, că orice grijă sau neajuns nu este suficient de puternic încât să le strice buna dispoziție. Când ești în vacanță, uiți de tot ce ai lăsat acasă. Mă refer aici la micile sau marile probleme, la grijile cotidiene. Ei bine, aici am simțit că și localnicii sunt, parcă, niște turiști, care atunci când intră în contact cu ei preiau din energia lor și oferă în schimb toată buna dispoziție de care dau dovadă și care nu le lipsește în niciun moment.
  • Imaginea orașului privit de sus, noaptea, dintr-un loc de promenadă. Iată că și aici am găsit un astfel de loc, din care pot observa orașul sub tălpile mele. 🙂

Orașul văzut de sus

• Micile magazine. Aici nu am întâlnit malluri, nici hypermarketuri, cel mai mare era un supermarket, Mercadona, care am înțeles că este deschis locuitorilor de foarte mult timp și era locul din care majoritatea își făceau aprovizionarea.
  • Activitățile de relaxare desfășurate de localnici. Mai exact, în fiecare zi am observat pe faleză tineri și adulți plimbându-se cu rolele, cu bicicletele, sau pur și simplu plimbându-și animalele de companie.

Faleza din Rincon de la Victoria

După cum am zis, în Rincon de la Victoria am descoperit o față cu totul diferită a Spaniei, a fost o experiență care nu s-a încadrat în ceea ce obișnuiam să fac într-o excursie. Am lăsat de-o parte fuga după obiectivele turistice și am avut parte de o scurtă perioadă de relaxare. Am trecut de la bulevarde mari și clădiri impunătoare, la străzi micuțe, cu blocuri ce nu depășeau 4 etaje, într-un oraș pe care l-aș fi putut parcurge cu ușurință pe jos, de la un capăt la celălalt. Un oraș plin de farmec, de un pitoresc cuceritor, în care am descoperit oameni calzi, plini de viață, ce parcă dau altă valoare timpului.