Continuăm astăzi seria articolelor cu și despre Barcelona, povestind despre alte obiective ce ne vor determina să îndrăgim acest oraș, Montjuic și Placa d’Espanya. Prima mențiune pe care o fac este că Barcelona este un oraș pe cât de frumos, pe atât de complex, care poate fi o destinație perfectă pentru un city-break, însă câteva zile nu vor fi suficiente pentru a-l descoperi în totalitate.

Am ales să că povestesc despre Placa d’Espanya și Montjuic, deoarece sunt situate la mică distanță unul de celălalt. De fapt, Placa d’Espanya se află la baza dealului Montjuic. Pentru mine a fost un prim contact cu Barcelona, după Las Ramblas și Portul Vell, seara mi-am petrecut-o admirând Fântânile Magice de la Montjuic.

Montjuic este cel mai înalt deal al Barcelonei, care vă puteți imagina că oferă o frumoasă priveliște asupra orașului, spre încântarea mea, pentru că iubesc astfel de locuri.  Aici putem vizita Castelul Montjuic și parcul cu același nume.

Drumul

Am ajuns parcurgând mai multe etape, fiecare dintre ele având farmecul ei. Astfel, de la stația Paral-lel am luat funicularul ce străbate dealul, iar, mai apoi, pentru a ajunge la castel, am urcat cu telecabina, Teleferic de Montjuic, mai exact. Aceasta are două opriri, la prima puteți coborî pentru a vizita parcul, iar la următoarea, punctul cel mai înalt, castelul.

Sfat: O cartelă de transport în comun ce are călătorii nelimitate pentru orice mijloc de transport este cea mai bună opțiune. Oricât ne-am dori și oricât ne-ar plăcea să descoperim orașele plimbându-ne, pe Barcelona nu vom reuși, deoarece distanțele sunt lungi, iar timpul limitat. Eu am avut cartelă de călătorii pentru 3 zile, în care au fost incluse și drumurile cu metroul către aeroport. Se poate ajunge și cu autobuzul către/ dinspre aeroport, chiar sunt linii speciale (Aerobus, cu stație în Placa Espana), însă eu am optat pentru metrou. Rețeaua de metrou este foarte complexă, cu multe linii și stații, așa că veți găsi, de fiecare dată, o stație care să fie exact în zona pe care o vizitați.

Priveliștea

Nu știu dacă atracția mea pentru astfel de zone sau pur și simplu imaginea orașului care ni se dezvăluie mă fac să mi se pară atât de speciale, dar, în fiecare destinație, zonele cele mai înalte mi se par cele mai frumoase. Am ajuns aproape de înserat, dar soarele încă lumina frumos portul din depărtare. Din zare, domină priveliștea Catedrala Sagrada Familia, pe care nu avem cum să nu o observăm și să nu o admirăm, oriunde am privi.

Castelul

Castelul Montjuic a fost folosit cu rol de închisoare pentru prizonierii politici și ca punct de observație asupra orașului și a portului. În prezent, putem vizita zidurile fortăreței, ne putem urca în turnurile acesteia, precum putem vedea și muzeul care se află în interior, ce adăpostește arme vechi și machete ale orașului Barcelona.

În principiu, castelele se aseamănă în fiecare destinație, mai ales că majoritatea sunt construcții medievale, așa că arhitectura (a ceea ce a rămas din ele) nu diferă prea mult. În schimb, ce diferă este priveliștea, dar și sentimentul că orașul ne așteaptă să îl descoperim. Eu vizitez astfel de obiective ori în prima zi, pentru a deschide calea spre întreg orașul, ori în ultima, pentru a închide cercul, după ce am străbătut străzile, să le privesc și de sus.

Castelul Montjuic, Barcelona

Mi-am continuat apoi călătoria prin oraș coborând spre Placa d’Espana și așa am ajuns la Fântânile Magice. Dar, pentru că încă era devreme, mi-am ales o terasă cochetă, unde am avut parte de un adevărat răsfăț culinar. Eram nerăbdătoare să gust paella din Spania, care mi se pare cea mai bună dintre toate pe care le-am testat. Iar, ca tapas, am optat pentru un delicios sushi. Până de curând, decât să fi mâncat pește, preferam să nu mai mănânc nimic. Ei bine, acum am ajuns chiar să îl aleg, nu doar să fie o opțiune de rezervă. Și să îmi placă sub toate formele, inclusiv crud. 🙂

Sushi, Barcelona

Placa d’Espanya se află la poalele dealului Montjuic, fiind una dintre cele mai mari și mai importante piețe ale orașului. A fost construită pentru a găzdui Expoziția Internațională din 1929 și, de atunci, atrage turiștii prin multitudinea obiectivelor turistice pe care le oferă. Pentru că nu doar Fântânile Magice pot fi admirate aici, ci și Muzeul Satului Spaniol (Poble Espanyol), Palatul Național ce adăpostește Muzeul Național de Artă Catalană (MNAC) sau Arenas Mall (Arenas de Barcelona), clădire care a fost destinată luptelor de tauri, iar în prezent este centru comercial. Eu vă recomand să vizitați și nu doar pentru shopping, ci și pentru priveliștea la 360 de grade asupra orașului pe care cupola clădirii o oferă.

Placa d’Espanya, Barcelona

Fântânile Magice

Îmi place să spun despre Fântânile Magice de la Montjuic nu că sunt magice, ci că oferă magie. Că nu sunt doar o atracție ci că sunt, într-un fel, inima Barcelonei. Spectacolul pe care îl prezintă este precum o inimă care pulsează de emoție și de bucurie. Nu doar turiștii se bucură de spectacol, ci și ele, precum niște actori care se bucură de rolul pe care îl interpretează.

Situate în fața Muzeului Național de Artă Catalană, Fântânile Magice sunt de neratat și nu trec nicicum neobservate. Își încep reprezentația la ora 21:30 vara (zilele de joi și duminică) și la ora 19:00 iarna (vinerea și sâmbăta). Eu am vizitat Barcelona la început de septembrie, când vara încă se resimțea, atât din punctul de vedere al temperaturilor, cât și al orarelor de funcționare ale obiectivelor turistice.

Fântânile Magice, Barcelona

Drumul

Eu am ales să cobor de la Montjuic, într-o plimbare de 30-40 de minute, însă puteți ajunge cu orice mijloc de transport în comun, deoarece Placa d’Espanya este un important punct de intersecție atât pentru metrou, cât și pentru numeroase autobuze (inclusiv cel care duce la aeroport).

Barcelona, Spania

Atmosfera

Îmi este greu să transpun în cuvinte sau în imagini atmosfera din Placa d’Espanya din momentul reprezentației fântânilor. Cred că doar trăind-o o poți înțelege, precum un sentiment puternic pe care nu îl poți descrie. Este un spectacol de lumină și culoare, care vibrează pe ritmurile celor mai cunoscute melodii. Iar când vezi, dintr-o dată, piața plină de persoane care se bucură, alături de tine, parcă simți energia tuturor și ai senzația că timpul se oprește în acele minute.

Fântânile Magice, Barcelona

Din orice colț am privi-o, în orice direcție ne-am îndrepta, Barcelona este magică. Când crezi că deja ți-ai format o impresie despre acest oraș, descoperi lucruri noi și nu îți mai dai seama ce ți-a plăcut mai mult. Este o senzație de ansamblu pe care o iei cu tine la plecare, nu știi către ce să îți concentrezi atenția, pentru că nu există obiectiv mai frumos sau mai interesant, există trăiri diferite pentru fiecare dintre ele. Și există acest oraș minunat, care va ajunge, cu siguranță, în topul orașelor voastre preferate. Pur și simplu, nu ai cum să nu o iubești!